Unificare de branduri la JTEKT
in Mentenanță în industrieAcum, după mai bine de 100 de ani de la înființarea companiei in 1921, JTEKT - producătorul rulmenților Koyo - a decis să facă un pas mare în ceea ce privește compania și planurile ei pentru viitor.
Pentru ca și acum să fim primii care vă informăm despre ce se întâmplă în lumea care ne ține în mișcare, la propriu, adică în lumea rulmenților, am consultat tot ce a aparut în presă sau ce au comunicat cei de la JTEKT. Astfel, articolul de față va fi un articol informativ a ceea ce a fost Koyo și ceea ce se dorește a fi JTEKT astazi si in viitor!
Să începem prin a prezenta succint cum a luat ființă compania JTEKT.
Cum spuneam chiar la începutul articolului compania Koyo Seiko a fost fondată în 1921 de către Zenichiro Ikeda iar în deceniile care au urmat aceasta a devenit unul dintre cei mai importanți producători de rulmenți și sisteme de direcție auto pe plan mondial. În 2006 compania a fuzionat cu Toyoda Machine Works și s-a creat JTEKT Corporation iar de atunci, compania se axează pe patru domenii mari de activitate: fabricarea de sisteme de direcție, rulmenți, elemente de transmisie și mașini unelte.
Cu mai mult de 47.000 de angajati, 130 de companii in 30 de tari si o cifra de afaceri de peste 11 miliarde de Euro produce o gamă largă de produse sub trei mărci solide: JTEKT pentru sisteme de directie, Koyo pentru rulmenti și Toyoda pentru masini unelte.
În conformitate cu comunicatele oficiale, JTEKT dorește să asigure o imagine unitară pe piața mondială printr-o uriașă operatiune de rebranding, care are ca slogan: ONE JTEKT adica o companie care oferă clienților calitate și fiabilitate în produse si servicii sub o singura marca. De aceea au subliniat faptul că nu s-a schimbat nimic în organizarea companiei, sunt aceeași oameni determinați să rămână un punct de referință în domeniu, ne asigură așadar de aceeași calitate a produselor și serviciilor de care au dat dovadă și până acum.
Startul operatiunii s-a dat în luna aprilie 2022, dar s-a estimat a fi o perioadă mai lungă pana la implementarea completa, având în vedere lanțul logistic foarte dezvoltat și stocul existent a pieselor fabricate până în momentul începerii rebrandingului.
În același timp JTEKT a pregătit sub marcă unică un răspuns la expansiunea puternică a pieței vehiculelor electrice cu baterii (BEV), prin dezvoltarea "JTEKT Ultra Compact Bearing" (denumit în continuare JUCB)", un rulment cu bile pentru vehicule electrice BEV eAxle, care este sistemul de bază al eDrive, ce integrează un invertor, un motor și un reductor și include și diferențialul. Acest sistem nou face unitățile electrice mai puțin complexe. În plus, sistemul motopropulsor devine astfel mult mai ieftin, mai compact și mai eficient. Cât de eficient?! Cu până la 96 % eficiență, cu o rază mai mare de acțiune, o mărire a capacității bateriei datorită utilizării tehnologiei semiconductoare cu carbură de siliciu, de la 50 – 300 kW, o scalabilitate de înaltă performanță, pentru un spectru larg de aplicații, pentru diferitele tipuri de vehicule. Mai mult, s-a obținut o compactitate nemaiîntâlnită datorită integrării întregului sistem într-o singură carcasă. Astfel, este și mult mai atractiv din punct de vedere al costurilor având în vederea economia în ceea ce privește componentele, precum și cablurile de conectare.
Având în vedere că s-a lucrat la compactitate, și din motiv de economie de spațiu, JUCB este unul extrem de mic în comparație cu rulmentul convențional pentru același diametru.
Este de menționat ca, JTEKT a dezvoltat încă din 2016 un rulment cu colivie de rășină artificială, de înaltă rigiditate, utilizat în principal în motoarele HEV și BEV.
Pentru viitor își propun miniaturizarea și reducerea greutății componentelor la sistemul eAxle.
Pe lângă îmbunătățirea autonomiei BEV prin creșterea capacității bateriei, doresc să contribuie la îmbunătățirea funcțiilor BEV, cum ar fi facilitarea demontării ușoare și a accesibilității la sistemele eAxle, asigurarea comodității și practicității vehiculului prin mărirea spațiului pentru bagaje, creșterea flexibilității siluetei vehiculului și îmbunătățirea consumului de energie electrică a acestuia.
JUCB este aplicabil nu numai la BEV eAxles, ci și la mașinile și utilajele industriale, cum ar fi mașinile de construcții, mașinile agricole, roboți și drone. Vom satisface nevoile de miniaturizare a tuturor tipurilor de sisteme de acționare.
După cum au enunțat, JTEKT va continua să depășească barierele în afaceri și va lucra împreună, ca grup, pentru a consolida în continuare tehnologiile care contribuie la electrificare, aducându-și aportul la realizarea unei societăți cu emisii de carbon scăzute și prin activități de genul „pentru Pământ, societate și clienți”!