RULMENȚI CU ROLE CONICE I RULMENȚI AUTO
in Mentenanță în industriePiața pieselor de schimb (auto și industriale)
Koyo oferă o gamă largă de produse standard și speciale pentru aplicații auto și industriale, cu un raport preț/calitate atractiv. 15% dintre vânzările globale JTEKT sunt dedicate pieței AM.
Majoritatea rulmenților sunt de producție japoneză însă brandul Koyo constituie o garanție a calității indiferent de locația de producție – se aplică același standarde stricte de calitate.
În România oferim gama de rulmenți populari cu role conice din producția Koyo Romania, calitate japoneză la prețuri românești (sprijin special acordat pieței din România de JTEKT).
Rulmenți cu role conice
Rulmenții cu role conice sunt cu auto-aliniere și dispun de o capacitate mare de încărcare. Aceste tipuri de rulmenți pot fi cu un singur sau cu două rânduri de role, cu dimensiuni metrice sau inch, pot fi produși fie ca TDO (o singură cupă cu două căi de rulare și două conuri cu un singur rând de role) și TDI (un con dublu și două cupe cu o singură cale de rulare).
Aceste tipuri de rulmenți sunt proiectate astfel încât cupele, conurile și rolele au suprafețele conice ale căror vârfuri converg într-un punct comun. Acest tip este potrivit pentru aplicații care implică încărcări radiale și axiale.
Rulmenții cu role conice sunt formați dintr-un inel interior (con), un inel exterior (cupă), o colivie și role care sunt profilate pentru a distribui sarcina uniformă. Ei au capacități radiale și axiale ridicate la viteze mici și intermediare. Rulmenții cu role conice pot fi pe un singur rând, pe două rânduri sau pe patru rânduri. La rulmenții cu un singur rând, capacitatea de încărcare axială este de aproximativ 60% din capacitatea radială. Rulmenții cu două rânduri au o mai mare capacitate de încărcare radială și pot suporta sarcini axiale în ambele direcții. Rolele pot fi configurate în așa fel încât liniile de contact dintre role și calea de rulare converg sau diverg către axa de rotație. Rulmenții cu două rânduri care diverg, cresc rigiditatea arborelui pe care sunt montați, în timp ce rulmenții care converg nu fac acest lucru. Alte configurații pentru rulmenții cu două rânduri sunt cu un singur inel exterior și două inele interioare, sau două inele exterioare și un singur inel interior. Rulmenții cu role conice cu patru rânduri constau în patru rânduri de role care converg și diverg alternativ.
Dimensiunea alezajului și a diametrului exterior sunt specificații importante, de luat în considerare atunci când se selectează rulmenți cu role conice. Dimensiunea alezajului este cea mai mică dimensiune a rulmentului. Alte specificații importante pentru rulmenți cu role conice includ lățimea totală, viteza nominală (ulei), sarcină axială statică, sarcină radială statică, sarcina axială dinamică și sarcina radială dinamică.
Rulmenți cu role conice pe un singur rând
Rulmenții cu role conice pe un singur rând sunt capabili să suporte sarcină radială și axială într-o singură direcție, simultan. Deoarece o componentă axială de forță este produsă când acest tip de rulment este încărcat radial, doi sau mai mulți rulmenți trebuie potriviți și utilizați împreună. Există tipuri de rulmenți standard, medii și abrupt, care diferă prin dimensiunea unghiului de contact.
Rulmenții a căror lățime a cupei (inelului exterior), diametrului mic al căii de rulare și unghiului de contact sunt determinate în conformitate cu specificațiile ISO 355, sunt identificați prin codul suplimentar "J" ca un sufix.
Ansamblurile conului (inel interior cu role și colivie) și cupele acestor rulmenți sunt interschimbabile cu cele de rulmenți produse în străinătate, în cazul în care codurile de identificare a rulmentului sunt aceleași.
Rulmenți cu role conice pe două rânduri
Acești rulmenți sunt împărțiți în tipul TDO, care are o cupă dublă și două conuri pe un singur rând, și tipul TDI, care are două cupe cu un singur rând și un con dublu. Ambele tipuri suportă sarcini radială și axială în ambele direcții. De asemenea, ambele tipuri suportă sarcini sub formă de cuplu; cu toate acestea, tipul TDO este superior tipului TDI, deoarece distanța dintre centrele sarcinii este mai mare în tipul TDO. Distanțierul prezent la rulmenții de tip TDO, sau de tip TDI, pre-reglează jocul intern, pentru a asigura un joc de funcționare corespunzător după montare.
Caracteristici și beneficii:
• Oțel forjat vs. Țeavă trasă
• Durată de viață îmbunătățită
• Zgomot la vibrații redus
• Căi de rulare superfinisate
• Căi de rulare inel interior și role conice
Rulmenți cu role conice cu frecare redusă
Rulmenții LFT (Low Friction Torque) produși de Koyo au fost dezvoltați cu scopul de a reduce momentul de rotație în rulmenții standard cu role conice, îmbunătățindu-le astfel eficiența.
Specificația LFT Koyo reduce momentul de rotație cu până la 75% în comparație cu rulmenții conici convenționali. Reducerea momentului de rotație intern al rulmentului contribuie în mod direct la reducerea consumului de energie și reduce costurile de operare la autovehicule și mașini unelte.
Rulmenții LFT sunt avantajoși în mod special în aplicațiile trenului de rulare cum ar fi transmisiile auto, axul roții, cutii de viteză.
Rulmenții Koyo de înaltă performanță asigură o durată de viață mai mare și o frecare redusă datorită folosirii materialelor performante, a tratamentului termic îmbunătățit și a proiectării optime.
Pentru identificarea rulmenților cu role conice studiați desenul tehnic de mai jos:
d = inel interior
D = inel exterior
C = lățimea inelului exterior
B = lățimea inelului interior
T = total lățime
Dacă după parcurgerea articolului mai aveți neclarități în legătură cu rulmenții cu role conice/ rulmenții auto, vă recomandăm să luați legătura cu unul dintre specialiștii noștri în domeniul tehnic: [email protected]